Veelgestelde vragen

 

Klik hier voor meer informatie over ons contract en huisregelement.

Hoe verloopt de boekingsprocedure?
Wanneer we jou een offerte hebben opgestuurd, vind je alle details van de maandelijkse huur. Het bestaat uit de volgende componenten: de kale huur, de vaste kosten (internet service, technisch onderhoud van het gebouw, huisvuil en verzekeringen) en de voorzieningskosten (water en elektriciteitsverbruik). Dit bedrag moet betaald worden voor de 4de van iedere maand. 
Je vind ook de details van de borg, die bestaat uit twee keer de kale huur en administratie kosten. De borg moet via bankoverschrijving betaald worden voor jouw aankomst en binnen 7 werkdagen na het ondertekenen van het contract. Binnen 2 maanden na de eind datum van jou contract krijg je de borg terugbetaald.

Is er een minimum/maximum duur van verblijf?
De minimum huur periode is 3 maanden en de maximum is 12 maanden. Je mag je contract verlengen als je voor een langere periode wilt verblijven. 

Hoe verloopt de check-in en check-out procedure?
De check-in en check-out kan alleen geregeld worden op weekdagen tussen 09 en 17 uur. 
Check-in eerder dan de start van het contract kan geregeld worden mits jou kamer beschikbaar is.
Check-out later dan het eind van het contract kan niet geregeld worden. Plan in de plaats daarvan jou check-out 10 tot 7 dagen voor de eind datum van jou contract voor een soepel verloop van zaken.

Is het mogelijk om van kamer te wisselen tijdens het verblijf?
Ja, het is mogelijk om van kamer te wisselen tijdens het verblijf. Voor iedere keer dat je van kamer wisselt brengen we extra administratie kosten in rekening. 

Vrienden/ouders ontvangen
Het is niet toegestaan om vrienden of ouders te ontvangen in jou kamer of studio. 

Wat als ik geen student ben?
Geen probleem! We hebben enkele studios en appartementen beschikbaar voor non-studenten. 

Kan ik domiciliation registreren?
Iedere buitenlandse student die voor een periode van 3 maanden of langer zal verblijven moet zich registreren in het gemeentehuis als een student. Dit is niet het zelfde als domiciliation registreren. Domiciliation registreren is niet toegestaan. 

Wat moet ik meenemen?
Behalve jou persoonlijke bezittingen, zul je een matras (90 x 200 cm), dekbed en kussen, bedlinnen en handdoeken, potten, pannen en keukengerei moeten brengen. 
In sommige gevallen kun je het matras overkopen van de vorige huurder. Als je geïnteresseerd bent, neem dan contact met ons op voor meer informatie. 

Is het mogelijk om bezorgingen te doen bij de residentie?
Mocht je zelf niet aanwezig zijn, zullen onze conciërges jou bezorging in ontvangst nemen in zijn/haar werkuren. Je kan jou post ophalen bij de hoofdingang.

Word er een schoonmaak service aangeboden?
De gemeenschappelijke delen worden wekelijks schoon gemaakt. Het is jou verantwoordelijkheid om alles in de residentie schoon te houden. Respecteer de andere huurders en maak alles schoon meteen na gebruik. 

Is er een lift beschikbaar in het gebouw?
Ja, al onze residenties zijn voorzien van een lift in het gebouw.